Lapbookowy zawrót głowy

Klasy szóste i czwarta otrzymały nietypowe zadanie podczas omawiania lektur szkolnych. Każdy uczeń otrzymał osobistą instrukcję, dzięki której sam mógł opracować swojego lapbooka, czyli tak zwaną książkę na kolanach.

Uczniowie klasy VIa przygotowali lapbooki dotyczące niezwykłości słownictwa bohaterki „Ani z Zielonego Wzgórza” Lucy Maud Montgomery. W ich pracach znalazły się informacje zaczerpnięte z powieści, ale też wymyślone przez uczniów niezwykłe nazwy miejsc w Węgierskiej Górce, wiersze, krzyżówki, rebusy i inne zadania.

Klasa VI b przygotowała lapbooki dotyczące plemion z powieści Tolkiena „Hobbit, czyli tam i z powrotem”. Dzięki nim można zaznajomić się z wyglądem, cechami, umiejętnościami, zdolnościami (tymi dobrymi i tymi nie do końca dobrymi) przedstawicieli wylosowanego plemiona, a także zadania, rysunki, ciekawostki.

Najtrudniejsze zadanie mieli czwartoklasiści. Każdy robił coś innego, bo musiał w swoim lapbooku wykonać zadania związane z kolejnym opowiadaniem z „Mikołajka”. A że opowiadań dużo, to każdy właśnie miał inne. W ten sposób uczniowie utrwalili umiejętność redagowania planu wydarzeń, opisu postaci, ale też wykazali się niezwykłą inwencją w projektowaniu swojego dzieła.

Wszyscy bawili się bardzo dobrze, powtórzyli wiadomości, wiele pewnie zapamiętali. Emocjom nie było końca, wypiekom na twarzach też. Zadanie wszystkim się podobało, szczególnie, że najładniejsze prace wisiały w sali. Niestety, nie zdobiły ścian piętnastki zbyt długo, bo starsi zajmowali się rozwiązywaniem krzyżówek i rebusów, zamiast powtórkami przed egzaminem.

Anita Skrzypek