WIEMY JUŻ SKĄD WZIĘŁA SIĘ NAZWA WISŁA

Całodniowa wycieczka autokarowa klas pierwszych rozpoczęła się 7 czerwca zbiórką przy szkole .Wyruszyliśmy planowo o godzinie 8.20 w kierunku Istebnej, gdzie zwiedziliśmy chatę Kawuloka. Przewodnik przeniósł nas swoją barwną opowieścią w dawne czasy życia na wsi.

Drugi punkt naszej podróży to Wisła. Wszystkim bardzo smakowało śniadanie na świeżym powietrzu w otoczeniu pięknych gór. Rynek w Wiśle jest piękny, a z muszli koncertowej rozbrzmiewały żołnierskie pieśni.

Z przystanku w centrum miasta Ciuchcia Martusia zabrała nas w niezapomnianą i długą podróż po Wiśle. W drodze zobaczyliśmy: Zamek Myśliwski Habsburgów ,skocznie narciarską w Wiśle Malince, małą zaporę na rzece Wiśle, wylęgarnię pstrąga potokowego, Zamek Rezydencję Prezydenta RP, lądowisko dla helikopterów ,dużą zaporę na rzece, wiadukt w Łabajowie. Usłyszeliśmy historię powstania nazwy miasta Wisła. Był czas na zakup pamiątek lody i udane zdjęcia. Ale to nie koniec naszej wycieczki. W dalszą podróż udaliśmy się do Ustronia. Leśny Park Niespodzianek był dla nas nietypowym ogrodem zoologicznym, gdzie oprócz oglądania ciekawych zwierząt można było je dotykać, karmić i przebywać z nimi bez ograniczeń. Oglądaliśmy pokazy lotów ptaków drapieżnych- pokaz nas zachwycił. Bardzo ciekawym miejscem dla nas było Muzeum Myślistwa i Łowiectwa. Na dzieci oprócz placu zabaw czekała aleja bajkowa. Uśmiechnięci, zadowoleni wróciliśmy do Węgierskiej Górki. Już marzy nam się następna wycieczka w klasie drugiej.