Wycieczki... spotkania...

Klasy piąte we Wrocławiu

Nasza mała podróż po Wrocławiu zaczęła się od zwiedzania Hydropolis, gdzie było mnóstwo ciekawostek o wodzie. Wzdłuż budynku ciągnęła się wodna bariera układająca się w różne wzory. W środku znajdowały się interaktywne tablice, modele ryb, statków itp. Były plansze opisujące wszystko co związane z wodą. Nawet wrocławskie kanały i mosty.

Potem wybraliśmy się do Afrykarium. Mogliśmy tam podziwiać wiele zwierząt, których w Polsce nie spotkamy np. rekiny, tygrysy bengalskie czy pingwiny. Zaczęliśmy zwiedzanie od środka budynku, dzieląc się na grupy chodziliśmy i podziwialiśmy atrakcje, które na nas czekały.

W budynku były najrozmaitsze akwaria - duże i małe, a nawet takie ogromne, że powstawał tunel pod nimi. Chodzenie pod wodą robiło na nas wrażenie.

Potem oglądaliśmy zwierzęta na wybiegach na zewnątrz budynku.

Wszystko było bardzo ciekawe i szybko minął czas.

Kolejnym punktem programu była Panorama Racławicka. To dopiero był obraz! Miał ponad 120 m długości i kiedy na niego patrzyliśmy to wydawało się, że wszystko dzieje się naprawdę! A my jesteśmy w środku bitwy.

Potem pojechaliśmy do hotelu, żeby się rozpakować . Wieczorem byliśmy na Rynku Wrocławskim, chodząc i podziwiając miasto.

Wyspani ruszyliśmy na dalsze zwiedzanie miasta. Zaczęliśmy od Sky Tower. To bardzo, bardzo wysoki budynek, gdzie z wysokości 215 m jest niesamowity widok. Robiliśmy tam sobie zdjęcia i podziwialiśmy panoramę miasta.

Później z przewodnikiem poznawaliśmy miasto. Opowiadał nam o ciekawostkach i legendach związanych z Wrocławiem, oprowadzał po kościołach, i ciekawych budynkach. Weszliśmy nawet na mostek czarownic

Podczas zwiedzania szukaliśmy też krasnali, których we Wrocławiu jest całe mnóstwo .

Wycieczka była mega ciekawa! Polecamy wszystkim! Dziękujemy za opiekę!

Natalka, Marysia, Wiktoria, Zosia, Adaś i Kuba z 5a

Ferie w Krakowie - wycieczka

W pierwszym tygodniu ferii 1 lutego w czwartek uczniowie klas VI i VII szkoły podstawowej i gimnazjum w Węgierskiej Górce wyjechali na wycieczkę do Krakowa zorganizowaną przez opiekuna Samorządu Uczniowskiego i SKKT p. Bożena Majdak.

Wycieczka była tematyczna – związana z okresem MŁODEJ POLSKI i SECESJI. Najpierw odwiedziliśmy GALERIĘ MALARSTWA POLSKIEGO w Sukiennicach, gdzie uczestnicy brali udział w lekcji pt. „Interpretacja dzieł sztuk”, która była pogłębieniem wiedzy na temat sztuki i kultury na przełomie XIX I XX wieku. Następnie udaliśmy się na ulicę Krupniczą do DOMU JÓZEFA MEHOFFERA. Tam uczestniczyliśmy w warsztatach pt. „OBLICZA POLSKIEJ SECESJI”, gdzie słowa klucze to: Stanisław Wyspiański, Józef Mehoffer, Młoda Polska, ornamentyka - motywy roślinne asymetria, itp.

Po uczcie duchowej przyszedł czas na wytchnienie. Powróciliśmy na rynek, by stamtąd udać się ulicą Floriańską na posiłek do MC Donald i KFC oraz zakupić drobne pamiątki.

Zadowolenie i uśmiech na twarzach – tak można określić nasz wyjazd, który z pewnością pozostanie w pamięci.

Podziękowania dla pani Kasi Mazurek, p. Renaty Bieś oraz p. Bożeny Hazuki za opiekę na wycieczce.

Organizator p. Bożena Majdak

Kulig klasy IIb

W pierwszym tygodniu ferii zimowych mogliśmy tylko pomarzyć o śniegu, o zabawach i sportach zimowych. Być może zaczynaliśmy się już nawet trochę nudzić. Pogoda jednak ciągle nas zaskakuje i prawdziwa zima przyszła do nas na początku drugiego tygodnia. A my czekaliśmy na nią z utęsknieniem, bo w planach mieliśmy kulig klasowy .

We wtorek wszyscy zebraliśmy się w Żabnicy na Skałce, z dobrymi humorami i ekwipunkiem. Lekki mróz, słońce, konie, sanie, kiełbaski pieczone na ognisku i zabawy na śniegu to była prawdziwa frajda. I może trochę zmarzliśmy, ale jakże byliśmy szczęśliwi !

A jak było na kuligu - najlepiej pokażą zdjęcia. Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji!

Lucyna Kurtyka

Nocowanka 4a

W bardzo mroźną noc z 1 na 2 grudnia uczniowie kl. IV a wraz z wychowawczynią oraz p. Renatą Krzuś zorganizowali w obiekcie szkolnym tzw. nocowankę. Z sali lekcyjnej wyniesiono krzesła i ławki a wniesiono materace, mnóstwo dobrego humoru i pozytywną energię. Podczas nocowanki mieliśmy zamiar oglądać tylko komedie i świąteczne filmy aż tu niespodzianka. Do szkoły przybył św. Mikołaj którego szczerze mówiąc klasa się nie bardzo spodziewała ....... Za Mikołajem weszły dwa piękne aniołki i o zgrozo diabeł. Kwestia ewentualnych prezentów znów stanęła pod znakiem zapytania? Jednak wszystko dobrze się skończyło. Wszyscy uczniowie dostali piękne prezenty, panie również. Diabeł przy paru uczniach robił pewne problemy ale w konsekwencji stwierdził, że gdyby kl. IV a prezentów nie dostała to chyba na świecie nie mógłby ich dostać już nikt. Po dużych emocjach związanych z wizytą św. Mikołaja, uczniowie udali się na kolację przy świecach a potem na "nocny spoczynek". W sobotę rano swoje pociechy odebrali stęsknieni rodzice.

mgr Anna Kąkol

WYCIECZKA ENERGYLANDIA SOBOTA 28.10.2017 r.

Zaletą wycieczek jest możliwość poznania świata i zdobywania wiedzy, ale również są one doskonałą rozrywką i okazją do spędzenia wolnego czasu wspólnie z rówieśnikami. Taką możliwość mieli uczniowie Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Węgierskiej Górce, którzy w sobotę 28 października udali się na wycieczkę do Rodzinnego Parku Rozrywki ENERGYLANDIA w Zatorze zorganizowaną przez opiekuna SKKT p. Bożenę Majdak.

Uczestnicy wyprawy korzystali z różnych atrakcji dostępnych na terenie parku: karuzeli, torów wodnych, samochodzików, kolejki górskiej, autodromów , zjeżdżalni. Starsi uczniowie oddawali się karuzelowym szaleństwom przede wszystkim w strefie ekstremalnej. Z pewnością nie zapomną podróży pędzącym z zawrotną prędkością Roller - Coasterem albo zabawy na wieży swobodnego spadania z wysokości 40 metrów, ale tylko nieliczni śmiałkowie odważyli się zasiąść w Space Boosterze – Armagedonie . Były krzyki radości, ale również często przerażenia. Korzystali ze wszystkich urządzeń i atrakcji do woli i bez limitu.

Wszyscy brali również udział w krótkich widowiskach w Teatrze Egipskim oraz w projekcjach filmów w kinie Cinema 7D. Wyjazd ten dostarczył dzieciom niesamowitych wrażeń i był dużą dawką emocji gdyż w tym dniu panowała niesamowita atmosfera Halloween w prawdziwie upiornym klimacie. Co krok nasi uczniowie napotykali spacerujące wampiry, zombie i czarownice. Wszędzie dekoracje i scenografie z dreszczykiem, całe mnóstwo dyni z wyszczerbionymi zębami, demony, duchy, nietoperze i czarne koty. Była to super przygoda, wspaniała zabawa, mnóstwo niesamowitych przeżyć, ekstremalna rozrywka, zadowolenie i uśmiech na twarzach – tak można określić nasz wyjazd, który na długo pozostanie w pamięci.

Podziękowania dla pani Kasi Mazurek oraz pani Bożeny Hazuki za opiekę na wycieczce.