Wycieczki... spotkania...

Pierwszy Dzień Wiosny

21 marca, czyli pierwszy dzień wiosny tego roku spędziliśmy radośnie i twórczo, bowiem nadszedł czas na realizację wycieczki ufundowanej dla całej klasy 5b przez Urząd Marszałkowski. Wycieczka była nagrodą za I miejsce w konkursie „Skrzynka Marzeń”, w którym uczennica tej klasy Natalia Wolny jako autorka pomysłu skrzynki wywalczyła laur.

Pojechaliśmy do Zabrza, aby zwiedzić Kopalnię „Guido”, jedną z wielu na Śląsku, ale dostępną dla zwiedzających. Zabytkowa Kopalnia "Guido" założona została w 1855 roku przez hrabiego Guido Henckel von Donnersmarcka i przyjęła nazwę od jego imienia. Guido to unikat na skalę światową, bowiem zachowane wyrobisko nie ma odpowiednika w innych ośrodkach muzealnych na świecie. Skansen tworzą korytarze na poziomach 170 i 320 metrów oraz zespół zabudowy powierzchniowej wraz z wyposażeniem technicznym. W kopalni można obejrzeć m.in. warstwową budowę geologiczną skał z objawami tektoniki. Zwiedzających oprowadza przewodnik. Nasi przewodnicy byli bardzo sympatyczni, a jako byli górnicy wiedzieli wszystko o tej ciężkiej pracy. Pokazali nam szyby i korytarze, dawne urobiska, dawny i współczesny sprzęt wydobywczy, pokłady węgla i skały. Największą frajdą był zjazd windą na dół do poziomu 320, następnie przejazd kolejką na dole kopalni i wyjazd do góry. Wyrobiska na poziomie 320 są utrzymane w stanie jak najbardziej zbliżonym do pierwotnego, kiedy to górnicy po raz ostatni zakończyli pracę i opuścili kopalnię. Część komór na tym poziomie jest już wykorzystana na działalność usługową i restauracyjną, odbywają się tu liczne koncerty, spotkania i przedstawienia teatralne.

Wszyscy jesteśmy bardzo zadowoleni z wycieczki, tym bardziej, że pogoda trafiła się wyśmienita, autokar komfortowy i bardzo miły szofer. Udało się nam również zaliczyć McDonalda w Katowicach. Jesteśmy bardzo szczęśliwi i zadowoleni z takiego „Dnia Wagarowicza”. Dziękujemy naszej koleżance, organizatorom i opiekunom za pięknie i przyjemnie spędzony czas.

Klasa 5b

Jak ferie to również aktywnie

Pod takim hasłem spędzaliśmy wolny czas, zażywając wodnych kąpieli i dając się porwać zimowym atrakcjom na stoku. 16 stycznia w Hotelu Zacisze grupa chętnych uczniów odpoczywała i relaksowała się na basenie, po półrocznym zmaganiu z nauką i książkami. Mimo, iż była to tylko godzina poświęcona wodnym szaleństwom, wszyscy wyszli z basenu zregenerowani i uśmiechnięci. 18 stycznia mieliśmy możliwość poszusować na stoku „Za Groniem” u SŁOWIK SKI.

Tutaj już mieliśmy dużo więcej czasu na doskonalenie zimowych pasji. 3 godziny jazdy były wystarczającym treningiem i poprawą umiejętności pod czujnym okiem instruktora. Uczniowie cieszyli się, że przekazane wskazówki, pomogą osiągnąć lepsze wyniki w zawodach o Mistrzostwo Szkoły Podstawowej w Węgierskiej Górce, które odbyły się w lutym.

Justyna Dyrlaga

FERIE MOGĄ BYĆ PRACOWITE!

Podczas ferii dopisała zimowa aura. Większość wolnego czasu spędzaliśmy na świeżym powietrzu. Ale nie zapomnieliśmy o tym, że zaprosiliśmy nasze kochane babcie i najdroższych dziadków na ich święto tuż po feriach. Spotkaliśmy się więc, aby wykonać drobne upominki. Oto fotorelacja z naszego spotkania…

Uczniowie klasy IIIb i IIIc

A na koniec ferii - kulig!

Piękna słoneczna pogoda, miłe słowa na powitanie, śmiech i radość. A potem dzwonki sanek, parskanie koni i kulig rusza…

Jedziemy saniami i podziwiamy piękne zimowe krajobrazy, podśpiewujemy piosenki, a bardziej wytrwali idą za saniami i wszystkich obrzucają śniegiem:)

Konie zatrzymują się na polanie i wszystkich ogarnia śnieżne szaleństwo ! Wspinamy się na pobliską górkę i dalej… Z górki na pazurki !

Trochę zmęczeni zjeżdżaniem na ślizgach i workach ładujemy się z powrotem do sań i wracamy do pensjonatu Alaska, a tam już czeka na nas pyszna gorąca herbata i kiełbaski z rożna. O, z jakim apetytem zjadaliśmy wszystko!

Tak było na naszym klasowym kuligu. Razem z rodzicami miło i efektywnie spędziliśmy cały dzień. Doładowani pozytywną energią wrócimy do szkoły, a rodzice do pracy.

Lucyna Kurtyka

Ferie w Zakopanem

W drugi dzień ferii 17 stycznia 2017 r. Szkolne Koło Krajoznawczo Turystyczne zorganizowało wyjazd do Zakopanego, w którym uczestniczyli uczniowie Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Węgierskiej Górce, a także rodzice.

Wycieczkę rozpoczęliśmy od poznania legendy o powstaniu miejscowości Zakopane. Po przyjeździe udaliśmy się pod skocznię narciarską Wielka Krokiew, gdzie oprócz skoczni mogliśmy podziwiać wielkie budowle lodowe, które za dodatkową opłatą można było odkrywać od środka. Następnie udaliśmy się na Gubałówkę (1120 m.n.p.m.).

Niepowtarzalny klimat Zakopanego, super pogoda, spacer po Krupówkach z ustawionymi kramikami po brzegi wypełnionymi pamiątkami, które nie tylko kusiły do wydawania pieniędzy, ale z pewnością dostarczyły nowych wrażeń.

Uczestnicy mieli także możliwość zapoznania się z historią „zimowej stolicy” Polski, wieloma zabytkami o wielkiej randze artystycznej i historycznej oraz poczuć niepowtarzalną góralską atmosferę. Wycieczka do Zakopanego z pewnością na długo pozostanie w pamięci.