Wycieczki... spotkania...

Wspomnienia 5a i 5b z Tarnowskich Gór

W środę 24 maja 2016 roku o godzinie 8:00 wyjechaliśmy do Tarnowskich Gór. Była z nami także klasa Vb oraz panie Anita Skrzypek, Renata Cul , Joanna Wojtas oraz pan Wojciech Sobel.

Na początku jechaliśmy autobusem, gdy dojechaliśmy do Tarnowskich Gór, poszliśmy na wystawę starych parowozów, było ich tam około 15. Mogliśmy pobawić się w kolejarzy!

Następnie weszliśmy do budynku, w którym były szyby kopalniane, kupiłam tam pamiątki. Zjechaliśmy szybem „Anioła” w dół, następnie widzieliśmy komorę „Srebrną” oraz „Zawałową”. Potem szybem „Żmija” przepłynęliśmy łodziami i wysiedliśmy w szybie „Szczęść Boże”, gdzie widzieliśmy figurę św. Barbary, do której modlili się górnicy. Następnie szliśmy szybem „ Wysokim”, gdzie widzieliśmy komorę „Niską”, natomiast szybem „Niskim” doszliśmy do windy, którą wyjechaliśmy na powierzchnię.

Z kopalni pojechaliśmy do Radzionkowa do „Muzeum Chleba”. Tam najpierw oglądaliśmy film o szacunku do chleba, a potem poszliśmy oglądać zbiory. Była tam sala szkolna zaprojektowana tak, jak wyglądała dawniej. Mogliśmy zobaczyć też dawny gabinet dyrektora oraz wiele eksponatów, których można było dotknąć, a kiedyś znajdowały się w kuchni, łazience, sklepie, biurze.

Pod koniec sami przygotowaliśmy i upiekliśmy chleb. Smakował doskonale!

Cała wycieczka bardzo mi się podobała, ale najbardziej Muzeum Chleba. Oby takich więcej!

Patrycja Bukowczan

Nasze spotkanie z filmem i teatrem

30 maja klasa II a pojechała na wycieczkę. Tym razem pogoda nam dopisała. Z promieniami słońca dotarliśmy do Bielska –Białej i udaliśmy się w stronę Studia Filmów Rysunkowych. Bolek i Lolek, Reksio, Błękitny Rycerz, Pampalini łowca przygód to tylko niektóre bajki, które wyszły z tego Studia. Podczas tej wizyty z wielkim zainteresowaniem poznawaliśmy kolejne etapy powstawania filmu rysunkowego, bezpośrednio uczestniczyliśmy w procesie przemiany scenariusza w gotowy film. Jednak największą frajdę sprawiło nam oglądanie seansu bajek w przystudyjnym kinie. Udało się nam zobaczyć nawet najnowszą produkcję – bajkę ,, Kuba i Śruba’’. Polecamy !

Po obejrzeniu seansu bajek i zakupieniu pamiątkowych gadżetów z żalem opuszczaliśmy Studio, ale tam czekał już na nas pan Jerzy Dziedzic – aktor Teatru Polskiego, a prywatnie wujek Emilki Jurasz. To dzięki jego zaangażowaniu oraz wspaniałej, życzliwej i profesjonalnej postawie mogliśmy zobaczyć teatr ,,od podszewki’’. A zobaczyliśmy dokładnie wszystko, co można było zobaczyć: scenę z zabytkową kurtyną, widownię, loże, muzeum, kawiarenkę… Najbardziej jednak podobała się nam wizyta u Pani Marii, która zajmuje się charakteryzacją aktorów. Podczas przymierzania peruk nasze emocje dosłownie sięgnęły zenitu.

Panie Jurku dziękujemy za te wspaniałe przeżycia. To było cudowne spotkanie z teatrem!

Lucyna Kurtyka

To było coś dla ucha i dla oka…

17 maja wybraliśmy się na naszą już drugą klasową wycieczkę, taką inną, razem z naszymi rodzicami. Bez problemu zrealizowaliśmy dwa pierwsze punkty programu wycieczki: NOSPR i planetarium. Musicie wiedzieć, że NOSPR to nie taka zwykła filharmonia, to Narodowa Orkiestra Polskiego Radia. Podczas, gdy my uczestniczyliśmy w warsztatach muzycznych, nasi rodzice podziwiali piękną architekturę budynku i dowiadywali się różnych ciekawostek, a potem wspólnie na sali koncertowej ,,podglądaliśmy’’ próbę orkiestry. Może kiedyś nasi rodzice wybiorą się do NOSPR-u na prawdziwy koncert! W planetarium najpierw oglądaliśmy niebo i poznawaliśmy gwiazdozbiory (wiemy już np. jak wśród gwiazd wyszukać Wielki Wóz i jak wyznaczyć Gwiazdę Polarną), a potem ,,wsiedliśmy do rakiety’’ i udaliśmy się w międzyplanetarną podróż. To było wspaniałe uczucie, o którym Wiki Z. napisała tak : ,, czułam się tak, jakbym rękami dotykała gwiazd’’, a niektórzy chłopcy chcą tam wrócić jeszcze raz. Niestety pogoda nie pozwoliła nam zrealizować trzeciego punktu wycieczki, którym miało być zwiedzanie ZOO, ale żyrafy i słonie zobaczymy w przyszłym roku!

KLASA II A

Odlotowa wycieczka do Energylandii

W sobotę 30 kwietnia uczniowie z klas IV – VI udali się na wycieczkę do Rodzinnego Parku Rozrywki Energylandia w Zatorze zorganizowaną przez opiekuna SKKT p. Bożenę Majdak.

Celem wyjazdu było poszukiwanie ciekawej formy spędzania wolnego czasu, a Zator zapewnił możliwość aktywnego wypoczynku i relaks tym, którzy postanowili wypróbować wszystkie atrakcje parku.

Cały kompleks usytuowany jest na obszarze 26 hektarów. Znajduje się w nim wiele różnego rodzaju nowoczesnych i zaawansowanych urządzeń i atrakcji, poczynając od ekstremalnych, poprzez rodzinne, a kończąc na tych dla najmłodszych.

Oczywiście my oddawaliśmy się karuzelowym szaleństwom przede wszystkim w strefie ekstremalnej. Uczniowie mogli m.in. przejechać się Viking Roller-Coasterem, czyli ogromną kolejką górską, usiąść na Tsunami Dropie – 40-metrowej Wieży Zrzutu, wziąć udział w wodnej bitwie na łodziach – Splash Battle czy zjeżdżalni Arctic Fun. Najwięcej emocji różnego rodzaju udzielało się podczas szaleństw na Apocalipto czyli ogromnej ławie, która wprowadzana jest w ruch obrotowy po okręgu i wokół własnej osi, Aztec Swing, Space Gun oraz Space Booster. Tylko nieliczni śmiałkowie zasiedli w Space Boosterze – Armagedonie, gdzie przeciążenia sięgają prawie 4g. Były krzyki radości, ale równie często przerażenia. Można było również zajrzeć do Amfiteatru Colosseo, i Pyramid Illusion, gdzie obejrzeliśmy niesamowity LED SHOW czyli iluzję światła oraz kina Cinema 7D. Nadwątlone siły regenerowaliśmy odwiedzając liczne punkty gastronomiczne usytuowane na terenie Energylandii.

Wspaniała zabawa, mnóstwo przeżyć, ekstremalna rozrywka i uśmiech na twarzach – tak można określić nasz wyjazd.

Podziękowania dla pani Kasi Mazurek oraz pani Jolanty Strzałki za opiekę na wycieczce.

Opiekun Szkolnego Koła Krajoznawczo Turystycznego p. Bozena Majdak

„CHŁOPIEC Z GWIAZD”

W marcu uczniowie klas drugich po raz kolejny odwiedzili Teatr „Banialuka” w Bielsku Białej. Tym razem wzięli udział w przedstawieniu pt. ”Chłopiec z gwiazd”. Bohaterem był chłopiec skupiony na własnej urodzie i rzekomym nieziemskim pochodzeniu, który opuszcza rodzinny dom w poszukiwaniu sławy i pieniędzy. Przez jakiś czas jest idolem, ale niestety sława staje się krótkotrwała i ma wysoką cenę. Kiedy zostaje sam, przypomina sobie, że gdzieś daleko pozostawił kochającą matkę. Wyrusza na jej poszukiwanie…

Spektakl zrealizowany jest z udziałem lalek i aktorów. Zachwycają efekty specjalne , scenograficzne, choreograficzne oraz trzymająca w napięciu muzyka.

Kolejny raz byliśmy świadkami wspaniałego spektaklu w bielskim teatrze. Nic nie zastąpi kontaktu ze sztuką przez duże „S”.