Przykłady dobrej praktyki

Słodkie pożegnanie trzecioklasistów

Ostatni dzień przed zakończeniem roku szkolnego okazał się bajecznie słodki dla uczniów z klasy IIIa. W tym właśnie dniu udaliśmy się na warsztaty czekoladowe i słodki poczęstunek do restauracji Melaxa. Zabraliśmy ze sobą specjalnie uszyte dla nas na tę okazję „czekoladowe” fartuszki. Po przybyciu na miejsce szybko zabraliśmy się do wykonania pralinek. Każdy z nas zajął stanowisko pracy z wcześniej przygotowanymi produktami do sporządzenia i ozdobienia czekoladek. Zabawa była taka wspaniała, że tylko palce oblizywaliśmy. Nasze wyroby dekorowaliśmy według własnego pomysłu i smaku.

W czasie kiedy nasze „ cudeńka” zastygały w lodówce zebraliśmy się przy tryskającej fontannie gorącej czekolady, aby spróbować bananów w czekoladzie, truskawki polanej czekoladą czy czekoladowych chrupek. Obejrzeliśmy także prezentację na temat najważniejszych czekoladowych faktów. W końcu nadszedł czas na pakowanie naszych dzieł w celofanowe sakiewki, które ozdobiliśmy kolorowymi tasiemkami i bilecikami. Każdy z nas wykonane przez siebie praliny zabrał do domu. Bardzo chcieliśmy poczęstować rodziców i bliskich własnoręcznie wykonanymi czekoladkami.

Serdecznie dziękujemy Pani Sabinie Tomiczek i Pani Justynie Dziedzic za przygotowanie spotkania. Fartuszki, które uszyła dla nas Pani Sabina będą pamiątką tego niezwykłego dnia.

Dziękujemy także Państwu Alicji i Michałowi Waligóra za umożliwienie przeprowadzenia warsztatów w restauracji Melaxa.

Klasa IIIa

Edukacja zdrowotna w klasach I-III

W roku szkolnym 2017 / 2018 w klasach młodszych realizowane były wszelkiego rodzaju zajęcia i formy z zakresu edukacji zdrowotnej i prozdrowotnej. Uczniowie uczestniczyli w programach zdrowotnych: „Doskonałe mleko” i „Owoce w szkole”. W ramach programu uczniowie bezpłatnie otrzymywali owoce i warzywa: jabłka, gruszki, śliwki, truskawki, marchew, rzodkiewkę, kalarepę, pomidorki oraz soki owocowe i warzywno-owocowe. Produkty mleczne objęte programem to: mleko białe, jogurt naturalny, kefir i serek twarogowy. Treści prozdrowotne włączone zostały do codziennej pracy dydaktyczno-wychowawczej. Kształtowano u uczniów czynne postawy wobec zdrowia, bezpieczeństwa, higieny i sprawności ruchowej. Pod kierunkiem nauczycieli uczniowie wykonywali zdrowe posiłki: surówki oraz sałatki warzywne i owocowe. Wszystko spożywali z wielkim apetytem. Uczniowie objęci byli systematyczną fluoryzacją przeprowadzaną przez panią higienistkę. Odbywały się pogadanki w klasach na temat higieny osobistej, jamy ustnej , higieny odżywiania, higieny otoczenia. Praca z uczniami przyniosła pozytywne efekty. Uczniowie wiedzą w jaki sposób należy dbać o zdrowie, wiedzą jakie czynniki mają na nie wpływ. Wiedzą, w czym występują witaminy, znają ich nazwy. Dostrzegają potrzebę aktywnego wypoczynku i spędzania czasu wolnego na świeżym powietrzu.

Izabela Sobel

LAPBOOKI ...

Uczniowie klas Va i Vb na lekcjach języka polskiego tworzyli lapbooki, czyli coś w rodzaju teczki tematycznej dotyczącej omawianej lektury - "Tajemniczy ogród", "Przygody Tomka Sawyera". Uczniowie pracowali z wielkim zaangażowaniem, a efekty ich pracy były zachwycające.

Sabina Porwisz

Czerwony Kapturek w języku angielskim!

Kilkoro uczniów klas trzecich gimnazjum, a mianowicie: Aleksandra Worek, Kinga Wolny, Emilia Foerster, Julia Majdak, Oliwia Kuś, Julia Bogdał i Tomasz Krzus zaprosili uczniów klas 1- 4 na wyjątkową lekcję w języku angielskim. Przedstawili oni znaną wszystkim bajkę pod tytułem "Czerwony Kapturek", która ukazana w nowej odsłonie zachwyciła i wzbudziła wiele emocji wśród widzów. Gratulujemy świetnego pomysłu!

Uczniom w przygotowaniach pomagały pani mgr Katarzyna Gaweł - Biegun i pani mgr Urszula Figura.

Kolejne występy dla przedszkolaków. Zapraszamy!

Kamila Pawlus

Belfer potrafi?

Pewnie, że tak! To już druga edycja warsztatów, podczas których nauczyciele przygotowywali „dzieła” na szkolny piknik. Jak widać, bardzo się starali:) – z nadzieją, że ich wytwory znajdą nabywców i w ten sposób zasilą konto Rady Rodziców.