Przykłady dobrej praktyki

Edukacja zdrowotna w klasach I-III

W roku szkolnym 2017 / 2018 w klasach młodszych realizowane były wszelkiego rodzaju zajęcia i formy z zakresu edukacji zdrowotnej i prozdrowotnej. Uczniowie uczestniczyli w programach zdrowotnych: „Doskonałe mleko” i „Owoce w szkole”. W ramach programu uczniowie bezpłatnie otrzymywali owoce i warzywa: jabłka, gruszki, śliwki, truskawki, marchew, rzodkiewkę, kalarepę, pomidorki oraz soki owocowe i warzywno-owocowe. Produkty mleczne objęte programem to: mleko białe, jogurt naturalny, kefir i serek twarogowy. Treści prozdrowotne włączone zostały do codziennej pracy dydaktyczno-wychowawczej. Kształtowano u uczniów czynne postawy wobec zdrowia, bezpieczeństwa, higieny i sprawności ruchowej. Pod kierunkiem nauczycieli uczniowie wykonywali zdrowe posiłki: surówki oraz sałatki warzywne i owocowe. Wszystko spożywali z wielkim apetytem. Uczniowie objęci byli systematyczną fluoryzacją przeprowadzaną przez panią higienistkę. Odbywały się pogadanki w klasach na temat higieny osobistej, jamy ustnej , higieny odżywiania, higieny otoczenia. Praca z uczniami przyniosła pozytywne efekty. Uczniowie wiedzą w jaki sposób należy dbać o zdrowie, wiedzą jakie czynniki mają na nie wpływ. Wiedzą, w czym występują witaminy, znają ich nazwy. Dostrzegają potrzebę aktywnego wypoczynku i spędzania czasu wolnego na świeżym powietrzu.

Izabela Sobel

LAPBOOKI ...

Uczniowie klas Va i Vb na lekcjach języka polskiego tworzyli lapbooki, czyli coś w rodzaju teczki tematycznej dotyczącej omawianej lektury - "Tajemniczy ogród", "Przygody Tomka Sawyera". Uczniowie pracowali z wielkim zaangażowaniem, a efekty ich pracy były zachwycające.

Sabina Porwisz

Czerwony Kapturek w języku angielskim!

Kilkoro uczniów klas trzecich gimnazjum, a mianowicie: Aleksandra Worek, Kinga Wolny, Emilia Foerster, Julia Majdak, Oliwia Kuś, Julia Bogdał i Tomasz Krzus zaprosili uczniów klas 1- 4 na wyjątkową lekcję w języku angielskim. Przedstawili oni znaną wszystkim bajkę pod tytułem "Czerwony Kapturek", która ukazana w nowej odsłonie zachwyciła i wzbudziła wiele emocji wśród widzów. Gratulujemy świetnego pomysłu!

Uczniom w przygotowaniach pomagały pani mgr Katarzyna Gaweł - Biegun i pani mgr Urszula Figura.

Kolejne występy dla przedszkolaków. Zapraszamy!

Kamila Pawlus

Belfer potrafi?

Pewnie, że tak! To już druga edycja warsztatów, podczas których nauczyciele przygotowywali „dzieła” na szkolny piknik. Jak widać, bardzo się starali:) – z nadzieją, że ich wytwory znajdą nabywców i w ten sposób zasilą konto Rady Rodziców.

O pszczołach i miodzie w klasie IIb

Czy wiecie, że:

z inicjatywy Słowenii 20 maja został ustanowiony przez ONZ Światowym Dniem Pszczół?

Nie wszyscy zdajemy sobie sprawę ze znaczenia pszczół dla pozyskiwania żywności. Gdyby nie te owady, nie mielibyśmy wielu owoców i warzyw, zaś w przypadku innych roślin plony byłyby o wiele niższe. Nasze życie w dużej mierze zależne jest od pszczół, około 30% tego co pojawia się na naszych talerzach to dobrodziejstwo pochodzące od pszczół. W Polsce występuje ponad 470 gatunków pszczół, a ich praca szacowana jest na kwotę 4 mld złotych rocznie. Niestety pszczołom zagraża ekologiczna katastrofa, gdyż stosowanie w rolnictwie pestycydów zabija te owady.

W klasie IIb ostatnio dużo mówiliśmy o pszczołach i dobrodziejstwie, które nam dają: miód, propolis, pyłek, mleczko pszczele… I o tym, że zapylają kwiaty. A dzięki uprzejmości pszczelarza Pana Czesława Kupczaka mogliśmy zobaczyć akcesoria, którymi posługuje się w swojej pracy i popróbować pysznego miodu z jego pasieki.

DZIĘKUJEMY Panu Czesławowi za pyszny miodek i przygotowanie ciekawej lekcji!

Lucyna Kurtyka