Czytanie łączy
Akcja Narodowe Czytanie 2022
Kiedy ktoś łączy litery, to czyta (przepraszam za to uproszczenie), a gdy czyta, to łączy ludzi. Najpierw w tym powiązanym związku pozostaje autor ze swoim czytelnikiem, a później zawiązanie więzi możliwe jest między wieloma czytelnikami. Do takich świąt łączności należy akcja Narodowe Czytanie organizowana w Polsce od 10 lat. To taki dzień, w którym Polacy bez względu na swoje poglądy, zwłaszcza te polityczne, bez względu na wiek i bez względu na wykonywaną pracę i miejsce, w którym się znajdują, mogą wreszcie coś robić wspólnie i w podobny sposób – po prostu czytać teksty innych Polaków.
W tym roku 3 września czytanie połączyło nas, podobnie jak 12 miesięcy temu, ze społecznością Liceum Ogólnokształcącego im. M. Kopernika w Żywcu. Tu cztery pokolenia związane ze szkołą przypominały sobie literackie początki polskiego romantyzmu – „Ballady i romanse” Adama Mickiewicza.
O sile dziecięcego ducha w balladzie „Powrót taty” czytali Bartosz Piskorz i Dominik Smolicki.
W ubiegłym roku czytelniczą ścieżkę przetarły nasze absolwentki – Urszula Gawlas i Oliwia Duraj, śmiejąc się z naszych wad słowami bohaterek dramatu Gabrieli Zapolskiej „Moralność pani Dulskiej”.
Serdecznie dziękujemy Pani Dominice Kamińskiej i Pani Lucynie Majdak za to miłe spotkanie z literaturą, piękną muzyką i pysznym sernikiem.
A. Ankianiec
DLA MAMY I TATY
15 czerwca to był bardzo ważny dzień w życiu klasy 3a, w tym dniu bowiem świętowaliśmy DZIEŃ MAMY I TATY. Skrupulatnie przygotowaliśmy się do tej imprezy, wszystko zostało zaplanowane i zorganizowane. Był więc krótki program artystyczny, wspólne zabawy, nie mogło również zabraknąć słodkiego bufetu. Była radość, przyjemność i satysfakcja, ale pojawiły się również łzy wzruszenia. Zapewne długo jeszcze będziemy wspominać ten dzień!
Lucyna Kurtyka
Co wiemy o dzieciach z innych krajów?
Nie tak dawno obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Dziecka. Z tej to okazji nasza klasa przygotowała projekty dotyczące życia dzieci innych narodowości.
Pracowaliśmy w małych zespołach, wykonując plansze o dzieciach z Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii i Włoch. Interesowały nas przede wszystkim takie zagadnienia jak: - ich ulubione gry i zabawy, - co najbardziej lubią jeść, - czy uczą się w szkole podobnie jak my?
Nasze prace wystawiliśmy na naszym szkolnym korytarzu. Zapraszamy do zapoznania się z ciekawostkami dotyczącymi życia dzieci z innych krajów europejskich.
Lucyna Kurtyka