PRZYRODA W KLASIE PIERWSZEJ

Jednym z elementów kształcenia w edukacji wczesnoszkolnej jest poznawanie przyrody oraz kształtowanie właściwego stosunku do naturalnego środowiska. W klasie pierwszej treści przyrodnicze dotyczą  przede wszystkim zrozumienia i poszanowania świata roślin i zwierząt. Pokazując potęgę i piękno otaczającego nas świata równocześnie staramy się uczyć  odpowiedniej postawy proekologicznej, w myśl zasady:              

Człowiek, rośliny i zwierzęta stanowią cząstkę tego samego środowiska i mają w równym stopniu prawo do istnienia.

Jak realizowaliśmy te zadania w czasie nauczania zdalnego?  Czy pierwszakom udało się zostać tropicielami przyrody? I jak rodzice pomogli w przekazywaniu  wiadomości, w  angażowaniu do obserwacji przyrody i do działań na rzecz naturalnego środowiska?  Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w przygotowanej fotorelacji.

Lucyna Kurtyka

Obserwujemy i tropimy przyrodę

images/obserwujemy-1a-2020/800_1 (1).jpgimages/obserwujemy-1a-2020/800_1 (10).jpgimages/obserwujemy-1a-2020/800_1 (11).jpgimages/obserwujemy-1a-2020/800_1 (12).jpgimages/obserwujemy-1a-2020/800_1 (13).jpgimages/obserwujemy-1a-2020/800_1 (14).jpgimages/obserwujemy-1a-2020/800_1 (15).jpgimages/obserwujemy-1a-2020/800_1 (16).jpgimages/obserwujemy-1a-2020/800_1 (17).jpgimages/obserwujemy-1a-2020/800_1 (18).jpgimages/obserwujemy-1a-2020/800_1 (2).jpgimages/obserwujemy-1a-2020/800_1 (3).jpgimages/obserwujemy-1a-2020/800_1 (4).jpgimages/obserwujemy-1a-2020/800_1 (5).jpgimages/obserwujemy-1a-2020/800_1 (6).jpgimages/obserwujemy-1a-2020/800_1 (7).jpgimages/obserwujemy-1a-2020/800_1 (8).jpgimages/obserwujemy-1a-2020/800_1 (9).jpg

Woda źródłem życia

images/woda-1a-2020/800_1 (1).jpgimages/woda-1a-2020/800_1 (10).jpgimages/woda-1a-2020/800_1 (11).jpgimages/woda-1a-2020/800_1 (12).jpgimages/woda-1a-2020/800_1 (2).jpgimages/woda-1a-2020/800_1 (3).jpgimages/woda-1a-2020/800_1 (4).jpgimages/woda-1a-2020/800_1 (5).jpgimages/woda-1a-2020/800_1 (6).jpgimages/woda-1a-2020/800_1 (7).jpgimages/woda-1a-2020/800_1 (8).jpgimages/woda-1a-2020/800_1 (9).jpg

Przyroda w pracach plastycznych

images/przyroda-1a-2020/800_1.jpgimages/przyroda-1a-2020/800_10.jpgimages/przyroda-1a-2020/800_2.jpgimages/przyroda-1a-2020/800_3.jpgimages/przyroda-1a-2020/800_4.jpgimages/przyroda-1a-2020/800_5.jpgimages/przyroda-1a-2020/800_6.jpgimages/przyroda-1a-2020/800_7.jpgimages/przyroda-1a-2020/800_8.jpgimages/przyroda-1a-2020/800_9.jpg

A teraz zapraszamy do kina:)

Film 1

Film 2

Film 3

Akcja - czytanie

W dniach 8 – 15 maja organizowany jest Tydzień Bibliotek – program promocji czytelnictwa i bibliotek. Ma on na celu podkreślanie roli czytania i bibliotek w poprawie jakości życia, edukacji oraz zwiększanie prestiżu zawodu bibliotekarza, zainteresowania książką szerokich kręgów społeczeństwa.

Klasa Va włączyła się w ów program, co wynikało z planu pracy tej klasy z języka polskiego. Obejrzeliśmy film „Atramentowe serce”  opowiadający o dziewczynce, której ojciec posiada szczególną moc: czytając książkę na głos, potrafi powołać do życia jej bohaterów. Kiedy nikczemny władca i banda opryszków z dziecięcej bajki go porywają, jego córka wraz ze swymi przyjaciółmi – prawdziwymi i zmyślonymi – rusza na ratunek.

Potem przeczytaliśmy fragmenty „The Pagemastera”, książki autorstwa Davida Kirschnera oraz Davida Casciego. Książka świetnie wpisuje się w temat, opowiada o Richardzie Tylerze, który jest chłopcem panicznie bojącym się wszystkiego, od jazdy na rowerze, poprzez wchodzenie do domku na drzewie, a skończywszy na zasypianiu w ciemności. Pewnego razu, gdy był w bibliotece przeniósł się do krainy fantazji, gdzie nauczył się jak być odważnym.

Piątaki uwielbiają czytać. Dobrze o tym wiem, bo niejednokrotnie „dryfują” podczas lekcji polskiego, opowiadając o swoich ulubionych książkach, zatem podczas lekcji online oczywiście kontynuowali ten temat.

Na koniec dostali zadanie, by zaprojektować plakat promujący czytelnictwo z wykorzystaniem cytatów z filmu „Atramentowe serce”. W galerii efekty ich pracy.

Anita Skrzypek

images/plakat-ksiazka-2020/800_Amelka Świtała.jpgimages/plakat-ksiazka-2020/800_Bartek Piskorz.jpgimages/plakat-ksiazka-2020/800_Bruno Jurasz.jpgimages/plakat-ksiazka-2020/800_Dawid Krajewski.jpgimages/plakat-ksiazka-2020/800_Jakub Hazuka.jpgimages/plakat-ksiazka-2020/800_Julia Marcak.jpgimages/plakat-ksiazka-2020/800_Konrad Rączka.jpgimages/plakat-ksiazka-2020/800_Maja Sporek.jpgimages/plakat-ksiazka-2020/800_Maja Trela.jpgimages/plakat-ksiazka-2020/800_Mateusz Krutak.jpgimages/plakat-ksiazka-2020/800_Michał Tomiczek.jpgimages/plakat-ksiazka-2020/800_Mikołaj Sokół.jpgimages/plakat-ksiazka-2020/800_Mikołaj Szewczyk.jpgimages/plakat-ksiazka-2020/800_Nikola Urbańska.pngimages/plakat-ksiazka-2020/800_Samuel Baszuk.jpgimages/plakat-ksiazka-2020/800_Stasiu Szczotka.jpgimages/plakat-ksiazka-2020/800_Zosia Piętka.jpg

 

Matematyka wokół nas

Uczniowie z klasy 4a  mieli zadanie dodatkowe, które polegało na znalezieniu w domu przedmiotów w kształcie znanych brył i podpisaniu ich. Zobaczcie efekty.

Magdalena Bürger

   

images/bryly-2020/800_1 (1).jpgimages/bryly-2020/800_1 (13).jpgimages/bryly-2020/800_1 (14).jpgimages/bryly-2020/800_1 (15).jpgimages/bryly-2020/800_1 (16).jpgimages/bryly-2020/800_1 (2).jpgimages/bryly-2020/800_1 (3).jpgimages/bryly-2020/800_1 (4).jpgimages/bryly-2020/800_1 (5).jpgimages/bryly-2020/800_1 (6).jpgimages/bryly-2020/800_1 (7).jpg